Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

24 January 2011

Jag flyger upp ur svackan

Det fina med min arbetsplats är att jag har förstående och konstruktiva kollegor. När jag drar igång ett bittert tal om hur frustrerad jag känner mig över att inte hinna med delar de alltid med sig av sina erfarenheter och erbjuder sig att mejla mig material eller att över en kaffe berätta detaljerat om hur de lägger upp ett visst moment. Det här skulle inte funka utan dem.

3D-grejen på hitta.se är också himla bra för humöret. Jag flyger över ett soligt Stockholm och liksom upp ur min svacka. På några sekunder har man förflyttat sig från Fredhäll till Hornstull och sedan över Riddarfjärden och Kungsholmen. Detta får mig att be till världens alla gudar att min cykel överlever vinter och att den är villig att samarbeta om två månader. Jag ska cykla. Jag ska cykla. Jag ska cykla. Jag ska cykla. Som jag ska cykla.



No comments: