Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

02 November 2011

Gravarna och ljuset i Montmarte




Hade glömt gravgårdsbesöken i Paris i somras. Det blev sisådär ett om dagen och varje gång kände jag mig lika olustig. Döden är märklig. Det mäktiga i Montmartre var att jag vandrade planlöst bland husen för mig själv en hel dag. Vid ett tillfälle började det regna, jag drog upp min sjal över huvudet för att skydda mig mot regnet och sedan befann jag mig plötsligt bland dessa gravar. Då upphörde regnet och solen kom. Ett perfekt tillfälle att bli frälst, tänkte jag. Jag såg ljuset.

Walking Aimlessly - Anna Ternheim

No comments: