Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

19 November 2011

Mot Ramallah

Har mor och far på besök och medan de snarkar järnet tittar jag igenom mobilen. Inser att jag i mina känslostormar efter att ha passerat muren i Qalandyia filmat i bilen på väg mot Ramallah.


Fast nu vill inte Blogger samarbeta. I stället tittar vi på bilden från al Quebebe. En by utanför Ramallah där vi besökte en olivoljefabrik och vandrade bland olivträd samtidigt som böneutropen ljöd på långt håll och jag hade mina första möten med människorna på Västbanken. Den stunden var fantastisk. Platsen var lugn och med en atmosfär jag inte kan sätta ord på. Det var svalt, det var skymning, det var fridfullt. Naturen, omgivningen och utsikten var långt ifrån det jag är van vid. Vill tillbaka.


Published with Blogger-droid v2.0.1

No comments: