Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

30 April 2009

Jag skriver uppsats igen

Det är en aningen ambivalent inställning jag har till mitt uppsatsskrivande. På ett sätt vore det skönt att gå på en vanlig kurs där andra människor sysslar med exakt samma sak som jag själv gör. Genomlida sega seminarium där kurslitteraturen ska diskuteras och sen skriva sin hemtentamen. På ett annat sätt är jag galet lättad över att äntligen slippa allt det där och tänka på att det nästa gång förhoppningsvis är jag själv som ska hålla i trådarna. Vara lärare. För att komma dit behöver jag knåpa ihop den här uppsatsen och är fortfarande oklar över hur den där analysen egentligen bör skrivas. Har gett mig in på en ganska ovanlig metod inom akademin och fattar knappt själv hur jag ska gå till väga för att det ska bli så där bra som jag vill. Som tur är så har jag min mr som är så sjukt smart. Varje klurig fråga som jag ställer till honom har han ett jäkligt enkelt svar på.

För övrigt så är det Vappen (Valborg för svenskarna) idag och då tänker jag alltid på hur den här dagen kändes i högstadiet. Det var typ den bästa dagen på året.

No comments: