Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

04 April 2009

Min professionella vän

Det är kanske inte så man gör mot sin bästa vän men igår skrattade jag näst intill ihjäl mig för att min vän Karin berättade att ett test på facebook utnämnde henne till en professionellt arbetslös person som inte skulle väja för att supa upp sina sista slantar. Hon lät inte alls särskilt imponerad av resultatet, men själv såg jag ingenting bakom alla tårar som rann för att jag skrattade. I själva verket är Karin den mest aktiva människa jag känner just nu. Hon jobbar heltid som barnprogramsredaktör, håller i en kulturscen med sina vänner och pluggar pedagogik med misärlärare. Dessutom är hon den som snabbt inser när rättvisan inte räcker till. Hon är alltså långt ifrån de där som kurar hemma med sina böcker och mest bara gnäller om allt som är fel. Ändå får hon detta dåliga reslutat. Själv har jag svartvitt valt bort allt vad test och spel heter på facebook, men nu ska jag göra ett undantag. Mest för att jag skrattade så mycket igår.

1 comment:

Unknown said...

Vad snäll du är. Nu var jag alltså allvarlig. Nån nytta hade testhelvetet i alla fall när jag fick dig att bryta ihop av skratt!