Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

12 April 2009

Våren har börjat




Även jag ska uppmärksamma våren. Den är här nu. Himlen är klarblå, det blåser varmare vindar, vi dricker och äter utomhus. Jag njuter och njuter. Men ett problem har jag. Jag är ett höstbarn och när sommaren är slut är jag faktiskt som allra gladast. Ännu en härlig sommar att minnas och när hösten då kommer trampar vi lite lugnare och sänker pulsen. Just nu, på våren, gör vi däremot precis tvärtom. Allting börjar rulla i en hiskelig fart. Själv tappar jag andan och vill ställa mig på en bänk i parken och skrika.

- Ta det lugnt för fan! Det är vår men ta det ändå snälla bara lugnt.

Jag älskar vår. Jag älskar sommar. Men min själ darrar alltid lite så här inledningsvis.

Holiday - The Tough Alliance

No comments: