Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

16 April 2009

Tick tick tick

Klockan tickar sig närmare och närmare det magiska klockslaget 10.00. Klockan tio går min gräns för när den långa frukosten måste ta slut och uppsatsarbetet ska ta vid. Uahhsch. Fem minuter kvar nu och jag vill inte riktigt lämna min marmelad. Det handlar inte om att det inte är kul att skriva uppsats, det tycker jag faktiskt, men det är lite ensamt. Dagen räddas dock av att jag ikväll ska se Salem al Fakir på Cirkus med Agneta.

Salem - Astronaut

No comments: