Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

28 April 2010

Arg morgon

Var så jävla förbannad när jag vaknade i morse. Eller inte med en gång, men ganska snart. Sedan växte det och blev värre. Jag morrade och dunsade armbågarna i väggar och dörrar här hemma. Ville köra in en häl i väggen och sparka hål. Argsint och på gränsen till våldsam var jag alltså. Fanns ingenting konkret att vara förbannad på vilket gjorde att jag behövde skapa något att rikta ilska mot. Men till slut var jag framme vid jobbet och behövde lägga all energi på att inspirera elever. Då försvann de arga demonerna.

2 comments:

Anonymous said...

Varför så arg?

Anna said...

svårt att säga. det finns väl ett och annat här i världen som kan reta upp en. ibland kommer ilskan ut på ett märkligt sätt. men jag blev ju ganska fort glad ändå.