Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

12 April 2010

Måndagstrött

Med whiskeyröst höll jag lektion kl.8.30 i morse. Måndagar vid den tiden har inte varit min starka sida innan och idag var den förstås inte heller det. Tog mig igenom lite bakgrund om islams uppkomsthistoria men lutade mig ganska snabbt mot halal-pop på youtube. Det var roligt men i ärlighetens namn skulle sommarlovet gärna få vara två veckor bort nu. Har aldrig i mitt liv jobbat så här hårt. Det känns som att jag lämnar in C-uppsatser varje fredag nuförtiden.

Mina föräldrar lärde mig att jobba, men de glömde lära mig hur man vilar.

Joe le taxi - Vanessa Paradise

No comments: