Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

19 April 2010

Små övningar ger resultat

Jag håller på att lära mig att vara trött. Tidigare har det gjort mig frustrerad och orolig. Det har varit det värsta. Men nu trotsar jag tröttheten och beger på ut på cafébesök även på måndagar efter jobbet. Under vintern har det känts som en omöjlighet. Nu börjar dock ett tydligt mönster utkristallisera sig. Ju mer jag är ute och träffar vänner, festar och dansar desto gladare är jag. Behöver bara vänja mig vid att vara lite trött. Helt enkelt.

Song for no one - Miike Snow

2 comments:

jessika said...

du kan få lära mig oxå.

Anna said...

ja, du kan ju sluta med att gå hem så jäkla tidigt från en spelning (som i lördags). hade du varit med till tre lovar jag dig att du hade varit på topp resten av veckan. cats on fire rules. kram