Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

23 April 2010

Ordning och reda

Människor som alltid är ordningssamma och systematiska, hur orkar de? Som att vika tvätten med en gång när den är torr. Det känns så jobbigt. Då är man ju precis klar och det är så lätt att bara pula ner allt i en ikea-kasse. Fast visst hade det varit skönt att vika den och direkt lägga allting där det ska vara. Det är sällan jag kommer fram till att jag ska göra så. Tre gånger på tio.

Nu har jag ännu en hög med texter betygssatta. Halleluja!

Lay down your arms - Cats on fire

1 comment:

dizi said...

Åh, vad detta fenomen känns igen!
Vika tvätt, när man kan göra så mycket annat roligare :D?