Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

29 April 2010

Inte som jag hade tänkt mig

Sedan början av förra terminen har ett gäng elever tjatat om att de vill göra film, teater och annat roligt på samma linje. I dag fick de chansen och vad gör de då? Jo, de väljer att skriva essä. Essä? När de äntligen kan välja film. Majoriteten av klassen valde klassiska redovisningsformer, skriftlig analys eller boksamtal. Bara en grupp vill göra film. Och inte vilken film som helst. De ska nu välja de mest smaskiga och erotiska delarna i Tusen och en natt och filmatisera just de delarna. "Ta det lugnt Anna, jag är kristen. Så du behöver inte vara orolig. Jag kommer se till att det inte blir porrfilm", sa en elev i gruppen. Okej. Den gruppen ska jag handleda mycket noga, för att hålla dem inom rimliga ramar.

Nu rätta.

If I Ever Feel Better - Phoenix

No comments: