Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

11 April 2010

Hårda tider




Har fyra dagar fest bakom mig och hjärtat slår ojämna slag. Fast det handlar nog mest om att jag ska tillbaka till jobbet i morgon och att det finns så mycket att göra där men för lite tid. Orka.

Vi avslutade vår Göteborgsresa med en peak i Stockholm kan man säga. Glatt låste vi in våra väskor på Centralen när vi anlände dit vid niotiden igår. Sedan bar det av mot Debaser och en fantastisk Moto boy-spelning. Den följdes av ett poppigt dansgolv som gjorde oss alldeles svettiga och glada. Men vid två var krafterna helt slut och vi letade oss tillbaka till Centralen. På vår vandring mot Slussen vek vi oss av skratt för att vi var så slitna men samtidigt löjligt nöjda över hur mycket vi hade orkat med. Det var då det pep till i min mobil och ett förvånansvärt dåligt fyllesms anlände till min mobil. Det var Mr X som var i farten och vi kiknade av skratt över hur dum man får vara. Samtidigt är allting så sorgligt. Jag kände att jag dog lite och förundrades över att det finns människor som sätter upp en jävla massa regler och sedan inte följer en enda av dem själv.

Väl framme vid Centralen var den förstås stängd, vilket vi inte hade haft med i beräkningarna. Så där stod vi utan tandborste och andra viktiga förnödenheter. Combo hade dessutom sina hemnycklar i resväskan. Tur så hade jag burit runt på mina i handväskan. Vi skrattade ännu mer och tog en taxi till Gröndal. Minst sagt seg nu.

All my colours - Nouvelle Vague

3 comments:

Unknown said...

Låter som om ni haft en jäkligt bra vecka :) Vi måste pratas vid på sätt eller annat snart. Styrkekram!

Combo said...

Skönt att jag snart får borsta tänderna för första gången sen igår morse. Är välbehövligt efter en salig blandning av vin, öl och fernet :)

Tack för en riktigt riktigt bra semester!!

Anna said...

Karin>> Jaa vi hade det bra! Nu väntar jag på dig på msn men du dyker ju inte upp. Har biljetter till Paris för 1100kr för oss allihopa. Borde väl bara våga bestämma, för vad väntar jag på?!, men tänkte ändå få bekräftat av dig...

Combo>> Tack själv. Det här gör vi helt klart om. Och vi avslutar alltid med en spelning i Stockholm.