Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

04 October 2010

Lugnet

"Är du baaakiis nu?", var det första mina elever undrade när de såg mig i förmiddags. Detta eftersom de visste att jag tillbringat natten på en finlandsbåt.

Det blev en helg på landet och just på hösten när löven står i brand får man leta efter finare platser. Ängar, åkrar, skog, bäckar och stigar som löven lyser upp. Himlen var dessutom klarblå. Den här gången fick jag inte andnöd av lugnet utan tvärtom började hjärtat klappa långsammare.

Lonesome Road - Jan Johansson

2 comments:

Karin said...

Låter härligt. Kom fram till häromdagen att en av orsakerna till att jag älskar hösten i det här landet är att det faktiskt är den årstid då jag njuter mest av hur otroligt vackert det är här. Det är ju vackert annars också, men jag upptäcker skönheten bäst i september-oktober.

Anna said...

Årstiderna behövs. Omväxling är bra för själen och brandgula löv också.