Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

20 May 2010

Hönsmamma

Åhh. Plötsligt ser jag för mitt inre lappar med bilder på katter och en ledsen ägares text som undrar om någon sett den. Lilla Chill är lyckligt ovetandes om dessa lappar och trampade precis in bland buskar och träd utanför vårt fönster. Jag har hällt upp ett glas rödvin och försöker hålla mig lugn. Cool. Inte hönsig.

2 comments:

Unknown said...

Lycka till nu åt Chillis med friheten och sådär. Du kan ju ta det där frihet-ansvarsnacket med henne om hon blir borta för länge...

Anna said...

Jag klättrade ut genom fönstret så fort hon kom fram ur buskarna. Plockade upp henne och hade ett snack med henne om att frihet minsann innebär stort ansvar.