Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

11 May 2010

Kör på

Om man hör till dem som har allt för lätt att känna sig dum i huvudet ska man ta på sig lite mer än man tror att man klaraR av. Utmana sig själv, med andra ord. Sedan ska det gå så fort att man blir rädd av hastigheten men inte kan göra annat än köra på och lita på sig själv. Det är obehagligt först men varje gång då det finns tid för eftertanke känns det bra att kunna konstatera att det som hänt är att nya erfarenheter och kunskaper kommit till. Ingenting har gått förlorat. Solen skiner och världen har inte gått under.

Jag läser just nu motigt om Robinson Crusoe eftersom jag sömnigt nickade bort stora delar av boken senaste genomläsning. Tyvärr har några elever bestämt att jag ska hålla boksamtal med dem om den boken. Jag dör. Känns det som.

Kanske svensk jazz och home made yoga kan piffa upp den här kvällen.

From Gagarin's Point of View - Esbjörn Svensson Trio

No comments: