Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

17 May 2010

Stundande kattäventyr

Även denna kväll har jag hängt på berget tills solen gick ner. Grön skog, Mälaren och fågelkvitter och en klarblå himmel. Vad mer kan man begära? Väl hemma igen hittade jag min innekatt på fönsterbrädet, på utsidan. När hon fick syn på mig vände hon tvärt in till köket igen. Lydig som hon är. Tror att jag kommer släppa ut henne på eget äventyr snart.

3 comments:

diZi said...

Katten skulle garanterat fröjdas av det :D
Liiite skönt med sommarlov snart för dig! Vi får se till att fixa meet på något sätt om bara möjligt :)

Förresten så är du väldigt söt i din nya pannlugg, najs! Krm på dig!

jessika said...

låter härligt, jag har knappt sett skymten av solen, bara mörka avdelningskorridorer.. jobbar ännu lördag söndag o sen lite sommarlov för mig i 2v. åker till finland på måndag, ska vara på L´s stuga, hoppas på sol, planerar packa bra böcker o godsaker som ska avnjutas i solen på flotten.
idag ska jag skriva ihop arbetet, inlämning imorrn!

Anna said...

Dizi: Tack. Pannluggen är söt ibland och ett skämt ibland. Det är väl det som är charmen med den. Jag kommer till Ekenäs första veckan i juli. Då ska vi absolut ses!

Jecka: Tänk att du gått gratis i de där korridorerna hela vårterminen. Jag är imponerad. Snart går vi till Trädgår'n tycker jag.