Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

05 May 2010

Jahapp







Vaknade med en overklig huvudvärk och funderade på om jag skulle klara av en arbetsdag med ett sådant ok. En värktablett senare lunkade jag iväg mot tvärbanan för att trotsa huvudet men i väntan på spårvagnen insåg jag att det var dömt att misslyckas. Så jag gick hem. Nu sitter jag här och mår lite bättre men passar på att återhämta mig för saken är ju den att det har varit lite väl mycket jobb sedan augusti. Resultatmässigt har det gått galant. Tittar man på processen kan man konstatera att det tidvis varit motigt även om jag skrattat mycket.

Lite rastlöst är jag just nu ändå och därför tittar jag tillbaka på helgens bravader. Den fick Combo att klä sig i vit skjorta och att börja äta sushi. Vi fick dessutom för oss att vi var ensamma om ironin att köpa rojalistchoklad till värdparet för festen. Det fick vi lära oss senare, att det var vi då verkligen inte. Det var någon som kom med det största asken á 249kr. Det var ett litet bord som fylldes med kunglig choklad.

För övrigt klippte jag lugg för en månad sedan. Den visar i praktiken att obeständigheten är ett faktum. Buddha hade helt rätt. Ingenting är evigt.

More than this - Roxy Music

3 comments:

jessika said...

sku du va intresserad av att följa med på detta?
http://www.casasangam.it/homeGB.htm
allt är gratis.

Anna said...

det verkar himla skönt. men hur kan det vara gratis? när vill du åka?

jessika said...

ja, nå int va de riktigt gratis sen heller märkte jag...stod med stor text all our courses are free! men boendet kostar märkte jag sen...