Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

05 October 2010

Den arma stressen

Kan just nu framkalla feber på några sekunder genom att tänka på allt jag inte hinner med på jobbet. Fascinerande och jäkligt trist på samma gång. Med det sagt lägger jag mig i sängen med en bok och försöker mig på konststycket att inte tänka på det som stressar upp mig.
Kul.

Fråga förövrigt inte mig varför texten ser ut som den gör för det är det ingen här som vet. Fråga mig i stället varför alla som träffar Jonas Hassen Khemiri blir kära i honom. Det kan jag svara på.

Så länge jag lever - Freda'

6 comments:

jessika said...

åj våj, då ska du komma på lördag o stressa ner med ett glas vin anser jag. jag fick förresten jobb idag! kom precis fr intervjun, ska börja på tisdag. så kl ringer 5 på morgonen i mitt sovrum hädanefter, kanske resten av mitt liv :( kanske valde lite knäpp bransch ändå.

Anna said...

Grattis till jobben men ja, arbetstiderna må jag säga är åt h-te. Det kommer säkert att gå bra. Själv är jag arg och omöjlig den där tiden på dygnet.

Juuust det. På lördag är det fest för dig ju! Yey.

Anna said...

Jobben?

Anonymous said...

hej hej
So, varför är everyone kära i Jonas Khemiri?
I really wanna know... ;)
Tack tack

Anna said...

För att han skriver så finurligt, för att han har ett charmigt sätt, för att han är lång och snygg, för att han läst många böcker och pratar om litteraturen på ett sätt så att man måste lägga av och jobba och bara läsa istället. Och så är han lite störigt laid back. Now you know, whoever you are.

Anonymous said...

Tack!
I have seen him some time ago and jag blir totally charmed- he is fantastic
ha det bra och tack igen