Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

10 October 2010

Hångel och mytomani

Tänk när man var tretton år oroade sig för att man inte skulle vara bra på att hångla. Vilka problem. Fjorton år senare hånglar man med gott självförtroende med den snyggaste på Södra teatern.

Mitt första intryck av denna snygging var dock att han var överspänd och att ett imponerande yttre per automatik inte leder till attraktion. När jag ringde Combo i natt och resonerade kring detta berättade jag också att snyggingen sa att han skriver texter som publiceras i The Times och Le Monde. Combos reaktion på det var ett trött och uppgivet "Så han var mytoman också". När det här spelades upp i mitt huvud för en stund sedan drabbades jag av helgens största skrattanfall.

2 comments:

jessika said...

hahah han e för rolig!

Anna said...

Ja cynisk och rolig.