Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

17 October 2010

Flyttkaos

Härmed förklaras flyttfasen inledd. Kaoset är ett faktum och jag packar väskan som för två veckors resa. Om fjorton dagar är det tänkt att jag ska vakna upp i min lilla våning i Fredhäll. Må det gå vägen på allra bästa vis.

För övrigt finns det tecken på att jag håller på att byta livstil men eftersom jag i skrivande stund drabbas av skrockfullhet säger jag inte mer än så. Ni vet, man uttrycker en tanke, en tro, och så försvinner den.

In This World - Asha Ali

4 comments:

jessika said...

säg till om du behöver ett handtag, jag e ledig ganska mkt nu på veckan.kram.

Matto said...

I förra veckan gick jag in i vårt förråd och tänkte på hur hemskt det skulle vara att flytta. Att packa ihop allting man äger och har och släpa det iväg till ett nytt ställe för att sedan packa upp och sortera allting igen... jag er INTE fram emot nästa flytt =)

Anna said...

Jessika> Kom till mig nu på lördag. Ska flyttpacka då. Vi kan dricka sprit och lyssna på dansant musik samtidigt.

Matto> Just den här gången ser jag extremt mycket fram emot flytten. Så mycket att hjärtat slår några extra slag för att jag ska få flytta till en så fiiiin lägenhet som ligger på en faaantaaastiskt plats. Men jo, det finns den där baksidan. Alla jävla grejer man har. Fast jag flyttade två gånger förra året och har rensat bort mycket. Föreställer mig att den här gången ska lite lättare. Och som du ser ovan ska jag kombinera flytt med dryck. Plus goda vänner.

jessika said...

Hanna kommer på lördag...hon o Dan ska bo hos oss lö-sö.