Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

14 March 2011

Bekvämlighet

För några veckor sedan var nuet ett problem för mig eftersom jag hade mer arbete än jag tyckte mig kunna hantera. Idag har jag tagit klivet in i framtiden och har en kurs mindre att hantera. En engagerad, härlig och vimsig klass har jag lämnat ifrån mig efter ett längre vikariat och med klassen i åtanke känns det enbart trist att inte längre vara deras lärare. Men att inte behöva skynda iväg och hålla lektion på måndagsmorgonen och i stället äta frukost två gånger, jobba hemma i soffan till favoritmusik gör att tillvarons lyckofaktor höjs några snäpp.

2 comments:

jessika said...

måste tipsa om en låt.
när jag hörde den så började tårarna bara rinna, jag blev så berörd, ända in i själen.

The whitest boy alive- golden cage.

bör lyssnas genom bra högtalare, med bra bas o hög volym, inte samma effekt på mig genom datorn.

njut.

Anna said...

Fan att jag var så här avslappnad för några veckor sen. Hade jag glömt. Sen blev jag ju äckligt stressad och fick dessutom ett virus. Mitt liv har varit skit i två veckor. Men okej, så här glad var jag alltså för ett tag sen. Intressant.