Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

19 March 2011

Ovisst

Den här dagen började kännas som en trestegsraket. Från bra, till bättre och bäst. Började dagen med två timmar effektiv formativ bedömning av fyra elevarbeten till morgonkaffet sedan promenad i solen, långfika med en god bok, lite shopping och en springtur. Under shoppingen fick jag för mig att köpa hårfärg, rödbrun, och den lade jag precis glatt i håret. Det var då raketen kom av sig. Jag är oerhört skeptisk till hårfärgen och glömde dessutom att ta av mig min vita sportbehå. Vet inte hur jag ska kränga den av mig nu. Den kanske måste offras. Det må vara hänt.

Om några timmar dricker jag vin, gå på teater och sedan gör jag stan. Möjligtvis ser mitt hår förfärligt ut. Världen har äntligen tagit sitt ansvar och agerat mot Khaddafi och den finska valkampanjen ser till slut ut att ha tagit fart. Jag har väntat.

3 comments:

Karin said...

Jag har ångest över valet. Hade ju bestämt mig för att inte taktikrösta. Men nu sitter jag här och funderar på att rösta på SDP, trots att valmaskinerna säger att mina åsikter och tankar ligger i närheten av SFP/De Gröna/ Vänsterförbundet. Vilket i sig är lite intressant eftersom SFP inte precis är vänster...De här Sannfinländarna skrämmer mig. Och jag tror väl att om jag röstar på sossarna så har de en chans...men jag vet inte. Vet du hur du kommer att rösta?

jessika said...

väntar med spänning på att få sen en bild på nya looken.

Anna said...

Karin> Nej, jag vet inte riktigt än. Jag vill verkligen inte taktikrösta heller men jag förstår hur du tänker. Usch det här kommer bli en rysare.

Jessika> Om jag bara hade varit lite mer fotogenique hade jag lagt ut en bild men när så inte är fallet kan jag inte lova något. Dessutom har jag levt rövare hela förra natten och är just idag inte lika snygg som i vanliga fall.