Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

19 March 2011

Sommaren 2006

Sommaren 2006 var en riktigt jäkla bra sommar. Det var många långa långsamma cykelturer genom Stockholms innerstad både dagtid och nattetid. Det var sommarkvällar i parker och barer. Jag var ledig. Min första lediga sommar. Jag semestrade två veckor i min kusin lägenhet på Söder. När kön till toan blev för lång på uteserveringen på Mosebacke kunde jag springa hem till henne och kissa. Helt perfekt. På vägen hem från baren kunde man hänga en stund på Katarina kyrkas gård och lyssna till vattenspridarna som pyste ut vatten i långa strålar. Det var en stockholmssommar att minnas. Jag var besatt av The Zombies. De väckte mig på morgonen, jag cyklade med dem i öronen, jag dansade till dem på nätterna.

What's your name? Who's your daddy? Is he rich like me?

2 comments:

matto said...

Sommarminne, särskilt om sommarnätter, är underbara. Doften, känslan av dagg och fukt i luften, ljuset... ahhh!

Anna said...

Mmmm snaaart är de där nätterna här!