Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

05 March 2011

En känsla av att vara lurad

Nu har det hänt! Jag är ägare av en Samsung Galaxy Ace. Den kom ut förra veckan och jag som aldrig varit först med någonting får inte riktigt ihop det här med min identitet. Som vanligt känner jag mig lurad då jag köpt någonting nytt och fräsigt. När jag köpte min iMac hade jag svetten i pannan och stammade fram att jag skulle ta den. Jag kände mig jättelurad då jag gick ut från affären och var säker på att försäljaren var ondskefull person med baktankar om att förstöra min ekonomi. Men datorn har visat sig vara ett himla bra köp och förhoppningsvis är även Samsungen det. Jag har redan laddat ner prima radioprogram, spotifylistor och kollat hur jag ska ta mig till kvällens fest. För min älskade Karin är här och vi ska gå på inflyttningsfest. Jag kommer högst antagligen att bära paljetterade tights.

No comments: