Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

27 June 2011

Att blanda sig i

Klart att jag förstod ganska snabbt att den där killen var problematisk. Klart att jag fattade det. Men om jag inte redan innan hade lärt mig att ens hjärta klappar för fel person ibland så fick jag åtminstone lära mig det då. När jag väl var av med honom dök det upp experter i min omgivning som sa att de minsann hade sett det med en gång, att han inte var okej. Han var en skummis. Det är som att klaga på maten efter att man ätit upp den. Varför inte bara säga till med en gång? Hej du, din kille verkar skum, mår du bra med honom? Det är okej att säga så och kanske också ens ansvar att säga så.

Det kliar illa i min kropp då folk tycker att de inte kan eller ska att blanda sig i när situationen är aktuell utan i stället tar sig rätten att blanda sig i efteråt. När allting är försent. Säg då hellre: Fan vad dum jag var som inte sa något men såg.



No comments: