Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

23 June 2011

Semester

Blev betagen då jag idag åkte över den här bron. Den finns någonstans längst ut på Värmdö. Herregud vad fint det är där ute.

Jag lät mig luras av den här texten och kunde inte annat än hoppas på placeboeffekt efter att jag läst innehållsförteckningen. Reklamen och förteckningen hängde inte ihop.

På Gildas Rum vid Nytorget får man en soppskål sojalatte. Det är synd att mitt finger har kommit med på bilden men det mig gör mig också lite nostalgisk. När jag som tolvåring framkallade mina första bilder med min första kamera var ett finger med på exakt alla bilder. Tyvärr skymde minst ett finger större delen av alla bilder, någonstans där bakom fanns mina klasskompisar.

Det är mysigt på Gildas. Vi tittade på folk och pappa försökte komma underfund med vad som är utmärkande för Sofo. Han tyckte inte att han såg så många coola människor men pekade ut en kille som han tyckte hade ful keps. Jag sa att den där kepsen är cool och att han passar bra in. Jaahaaa så man ska se ut som en bonde här, sa pappa.

Igår drack jag vin på Mälarpaviljongen. Fint att sitta på vattnet, synd bara att det är sjukt stifft där. Alla spelar coola. Yta är uppenbarligen viktigt.

Gråbon är på gång och det grämer mig. Den kommer snart att förpesta mitt liv.

Igår piggnade jag till från poststressen för en stund och begav mig ut på en springtur. En tanke som fick stor plats under rundan var hur det kommer sig att jag efter åtta år i Stockholm fortfarande inte har blivit kompis med någon som har båt. Detta grämer mig också. Jag vill se Stockholm från vattnet i en träbåt.

Nu är jag trött men uppe i varv efter en vild diskussion om begreppet klass med mina föräldrar. Kan inte återberätta vad som sas för det kanske leder till bråk.

Published with Blogger-droid v1.7.1

No comments: