Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

04 June 2011

Morgonstund

Men åh. Uppe i ottan är man trots att det var knappt sex timmar sedan man klev in genom dörren. Tröttsamt. Ska orka med mycket idag jag är det tänkt. Vara ledig och slappa med en cykeltur eller två och fira syster som fyller år. Men här gassar morgonsolen in och skriker vaaaknaa vaaknaaa det är soommmaaarr nuuuu. Men bara för att du är uppe behöver väl inte jag?!

Men fan vad härligt det är med sommar ändå. Palpitation på Debaser Slussen igår levde verkligen upp till sitt bandnamn förresten. Gå på en spelning så förstår ni. Bra var det! Hjärtat hoppar till på riktigt.



2 comments:

Sys said...

Du orka ju ganska bra i alla fall :)

Anna said...

Jo, ganska bra!