Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

22 June 2011

Hatkärleken

Ingen serie har fått mig att gråta som Married Singel Other. Störtfloden efter det fjärde avsnittet var bara en försmak på den som kom efter femte. Mina kinder svider av tårarna. Den rör vid djupet av min själ den där serien. Skratt och tårar blandas. Det påminner mig om dagarna med min kära älskade Cecilia. Sommaren 2006 var en supersommar men det var inte bara lek och skratt. Det var tårar, tårar, tårar, tårar, tårar. Och ändå hade jag inte förstått när det väl hände att det skulle hända. Hennes sista andetag, mina sista ord till henne. Den hatkärlek jag kände till livet då har aldrig varit starkare. Man ska inte dö när man är 22.

No comments: