Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

29 June 2011

Je vais à Paris

Min dipp igår ledde till ett konkret görande idag. Biljetter till Paris samt boende är bokat och nu drömmer jag mig tillbaka till förra sommarens skitvarma veckor i den där fantastiska staden. Mitt hjärta brast lite mer varje gång jag tänkte på min inställda Parisresa som ju skulle bli av den här sommaren. Men så. Nu är jag på rätt spår igen. Det är ju inte för inte som jag pluggat franska i ett år. Mon Dieu, vad tänkte jag när jag ställde in?!

Nu jävlar ska det övas in viktiga fraser här så att de flyter sista helgen i juli. Första dagen är jag där på egen hand, vilket kanske är absolut nödvändigt. Då kan jag åka till Montmartre och vara nostalgisk över förra sommaren på egen hand och sen vara närvarande när Nina anländer en dag senare.

2 comments:

Nina said...

Hurra, hurra! Mammas råd är alltid bäst: "Paris är ju alldeles underbart, bara man är beredd på att vara överdrivet artigt pratsam, aldrig sätta sig på bänkar som är reserverad för veteraner,
inte fika på caféer som tar ut serviceavgift för turister och vara väldigt tidig på morgonen till Eiffeltornet :) Mest minns jag Montmartre, Notre Dame och så att promenera längs Seine" Jag känner mig sjukt laddad.

Anna said...

Sorry Karin, råkade precis radera kommentaren du skrev men ja jag ska dricka pina coladas i stället för dig och mojitos med för den delen och ha det fääntästik.

Nina: Serviceavgifter går ju bort. Såg faktiskt inte av nåt sånt när vi var i Parii så jag vet inte var de är dessa avgifter. Laddad? Ja!