Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

26 June 2011

Symtom och sommarplåga

Några av mina saknade elever, som försvann iväg öldränkta på ett flak medan jag fällde tårar nedanför och vinkade, ställde mig frågan om jag hade gjort något dumt när jag var ung. Och alltså den där frågan retade mig lite förstås. Men jag är fortfarande ung, sa jag. Jag är fortfarande ung!! Åldersnojans tydligaste symtom måste väl vara när man utropar detta på en sådan fråga. Men visst jag kunde ju räknat upp ett gäng med grejer jag gjorde mellan 13 och 23, räkna det som ungt och det som hänt sedan som dumma grejer jag gjort som vuxen. Kanske.

Till slut sa en elev i alla fall: Så du gör dumma saker fortfarande? Ja, svarade jag och hoppades på att inga följdfrågor skulle komma.

För övrigt tänker jag tjata en del till om 2006. Hittade precis min egen sommarplåga från den sommaren. Den gick varm där jag befann mig. Dansant och trallvänlig.

No comments: