Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

22 June 2011

Befängda tanke

Skrattar idag gott åt att jag i min whiskeybaksmälla i söndags på riktigt tänkte att jag borde åka på festival nu eftersom jag är i rätt stämning för det. Kanske jag även denna gång nyktrade till först två dagar efter festen för i måndags kändes tanken befängd.

För övrigt är jag oerhört förbryllad över hur mycket som händer till vardags på dagtid i Fredhäll. Ungar som skriker på förskolans gård, träd som fälls och motorsågar som låter från tidig morgon till sen eftermiddag.

No comments: