Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

24 October 2011

Facinerande klimat


 I Ramallah var det sval sommarvärme.


Tjugo minuters bilfärd från Ramhallah, knappt halvvägs till Jericho och Döda havet, är klimatet ett helt annat. Skön ökenvärme.  



Vid Döda havet var jag halvt avsvimmad efter två timmar på grund av den tunga och fuktiga värmen. Huvudet arbetade långsammare och långsammare efter hand men doppet i saltvattenpölen var en häftig upplevelse. När man efter lite meckande lyckades komma ur "tantställningen", som på en solstol, och i stället hade tårna neråt kunde man studsa upp och ner, utan att nå bottnen, som på en studsmatta. Höjer dock ett varningens finger för den hala leran och falska bottnen, så spring inte ner i vattnet, samt för nästintill nakna män som stolt visar upp sitt paket i strings.

Insha Allah - Maher Zain

1 comment:

Nina said...

Fint att få läsa lite om din resa. Livet alltså!