Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

02 October 2011

Njutning och insikter

Igår hände flera grejer som jag gillar. En av dem var att jag började läsa Högre än alla himlar av Lousie Boije af Gennäs sittandes i en varm eftermiddagssol på Norr Mälarstrand. Och precis just där inleder Boije af Gennäs sin senaste roman. Det var fantastiskt att insupa miljöbeskrivningarna och gängets samtal på nyårsaftonen 1999 på platsen där det äger rum. Sög i mig Stjärnor utan svindel som den godaste milkshake och detsamma händer nu med Högre än alla himlar. Språket är lätt som en fjäder utan att vara för enkel. Beskrivningarna av Stockholm och karaktärerna och dialogerna dem emellan är äkta. Jag kommer läsa mig till sömns.

Annat som hände var att jag fick vissa väsentligheter i mitt liv bekräftade. Detta i sällskap av två av mina absoluta favoriter här i livet.

Stanna klocka stanna - Bob Hund

No comments: