Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

29 October 2011

Låten och gränsen

It's up there är en sjukt bra låt och vid 6.48 fantiserar jag alltid om att jag står på ett fullproppat dansgolv klockan fyra på morgonen. Tänkte skriva en grej till men kom på att jag passerar en gräns då. Knark är inte okej.

Saturdays - Cut Copy

2 comments:

jessika said...

jag är arg!
inatt blev min bror misshandlad på affes o vakten slängde ut honom, hade fått ett stop i huvet av nån o bloden rann längs med hela ansiktet.
-försvinn härifrån sa vakten när han gick dit för att berätta vad som skett.
utanför såg han en polis, gick o berättade vad som hänt o bad dem stanna i närheten eftersom esbogänget va på väg ut fr krogen. polismannen hade hoppat in i bilen o kört iväg.
sen blev han slagen o sparkad utanför krogen.
när han kom hem fick mamma köra hobom till sjukhuset. på sjukhuset vägrade dom göra röntgen trots sparkar o slag o krossat stop mot huvudet. vi ska avvakta för att se om det blivit inre skador.
Vilka människor!! ingen hjälp, ingen empati, e förbannad på samhället idag. sku de varit jag sku ja stämma hela högen.

arg som ett bi.

Anna said...

men usch. vad är det för sjukt? både polis och vakter måste ju veta att det utanför krogarna särskilt vid stängning inte sällan förekommer bråk och misshandel. hur mår han nu då, din bror?