Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

07 June 2010

Cykelsommar

Utför backen gick galant. Däremot var vägen uppför med kassar på styret en fara för mitt liv. Sjukt tungt.

Snart ska jag hoppas på cykeln igen och hoppas på att komma fram till jobbet i tid. Kl.8.30 ska betygen vara rapporterade på en hemsida jag inte kommer åt hemifrån. Så gott som alla betyg är klara. Några ska jag grubbla över under cykelturen eftersom det finns de som väger mellan två betyg. Ett MVG i himlen, ett VG på pappret. Eller tvärtom?

SL-kortet har gått ut och jag tänkte inte ladda på det förrän i augusti. Alltså måste jag ta mig fram på cykel två månader framöver. Det känns i kroppen. Särskilt igår då jag tog mig över blåsiga Essingebroar i krabbis. När jag var som mest nära döden hade mitt skosnöre fastnat i den ena pedalen. Hur det kunde göra det är ett mysterium för mig för själv hade jag fullt upp med att trampa.

Air batucada - Thievery corporation

No comments: