Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

28 June 2010

Rinkkan ska packas

En rikka är äntligen min ägo. Glad i hågen inhandlade jag den idag men nu när den ska packas för fyra veckor blir jag osäker på om mitt val av att bli backpacker är rätt. Har tre gånger varit på väg att börja fylla den. Första gången vände jag om och korkade upp en torr äppelcider i stället. Kanske tänker man lite mer backpacking då. Andra gången ångrade jag mig också och hamnade på gården med en semestercigg. Tredje gången sköt jag upp det för att blogga. På det fjärde ska det ske.

Hören upp svenskar. Rinkka är ett mycket bra ord för backpackingväska. Bara att föra in det i er vokabulär och börja använda.

No comments: