Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

17 June 2010

Ofri läsning

Överväger att lägga Nattåg till Lissabon åt sidan. Kanske kan jag ta upp den igen efter att jag läst några andra böcker. Just nu känns läsningen nämligen som ett dåligt förhållande. Man läser lite halvintresserat samtidigt som tankarna på andra böcker hänger över en, och ger dåligt samvete. Man blir stressad. Jag vill ju mycket hellre läsa den där andra boken, tänker man men vill inte riktigt erkänna att det är sant. Man sitter fast i något som det är bäst att dra sig ur.

Come with me - CEO

1 comment:

Linda said...

Usch! Lägg bort den! Finns för många fantastiska böcker där ute, för att kasta bort tiden på en oinspirerande en. Jag har precis börjat läsa en bok som redan i inledningen ger mig ångest över att den så småningom kommer att ta slut. "Den första människan" av Camus. Har du läst något av honom? Om inte, grip tag i första bästa bok, du kommer inte att bli besviken!