Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

11 June 2010

Landar

Jag besteg berget och kom mjukt ner därifrån. Tröttheten kom ifatt mig först nästa dag men chocken över att jag lyckats redan på kvällen. Jag blickade ut över träden, vattnet och himlen. Tänkte att nu var det gjort. Det första året som man visste skulle bli en utmaning, att man skulle överleva men inte säkert visste hur. Nu vet jag.

Delar av kollegiet avslutade terminen med en hemlig samvaro högt uppe på ett tak. Det var vacker utsikt och vinet flödade. Vi fick se nya sidor hos varandra och mycket handlade det om att se att den mest präktiga, arbetande människan turligt nog bara var det i sin yrkesroll och inte i verkligheten.

No comments: