Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

29 June 2010

Strax dax

Mitt hem står nu och glänser i väntan på att mina sommarhyresgäster ska anlända. Jag ska kasta upp rinkkan på ryggen och förhoppningsvis få tag på en taxi. Ja, för när man har betald semester tar man taxi till båtterminalen tänker jag. Nu ska bara sopor slängas och cykeln parkeras i garaget. En frukostbuffé och skärgård väntar. Plus ganska många långtråkiga timmar ensam på en båt.

Från och med du - Oskar Linnros

3 comments:

jessika said...

Vad e det för sommarhyresgäster?

Anna said...

Nyfiken du då. Det är några tomtar som ska vattna blommorna och så. Nä, det är ett par som ska bo där hela juli. Känner dom inte men det ska nog gå bra.

jessika said...

aa ok, tänkte om det va nån fr ekenäs..nån jag sku kunnat hänga med :)