Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

18 June 2010

Tänk om...

Tänk om man hade varit 25 år och kunde köpa interrail-biljett för 1500 kr i stället för 2500kr.

Tänk om EU:s politiker kunde styra upp så att det skulle löna sig att ta tåget i stället för att åka lågprisflyg och döda vår planet.

Tänk om Stockholmspolitikerna hade infört en bilfri innerstad april-september så att vi cyklister och fotgängare slapp föra krig med bilister som ibland verkar vara beredda att köra över oss.

Mitt cyklande går rätt bra även om det stundvis känns lite väl intensivt. Den enda fadäsen hittills var igår då jag kom gåendes med en kompis kompis som inte hade cykel. Därför gick jag med min. Vi kom till ett trafikljus och jag skulle trycka på knappen för att få grönt. Knappen var långt borta, jag hängde över cykeln, sträckte mig, tänkte att det här går nog den må vara långt bort den där knappen men om jag bara sträcker mig lite lite till så går det nog. Mitt i dessa tankar så föll jag över cykeln. Min stackars gamla cykel skramlade till och jag hann svänga mig om så att jag inte föll med näsan i backen utan landade på rumpan i stället. Lite smidig är man ändå trots att händelsen i sig inte tyder på att jag i största allmänhet var smidig just då.

No comments: