Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

12 June 2010

Examen

Har tvättat luggen, dragit på mig en gräddvit klänning och drar nu iväg till förorten på examensfest. Denna lördag för ett år sedan skulle jag fira min examen men så prickade morfar in den som dagen då han dog och ingenting blev riktigt som vi hade tänkt oss. Jag hann skriva en uppsats om hans mamma och han för sin del hann läsa den och ge mig ett klart godkänt. Nervöst att analysera människor man själv inte träffat men som andra stått nära. En dag ska jag fortsätta gräva i mina förfäders innersta.

Soul rebel - Bob Marley

2 comments:

Anonymous said...

Det låter bra. Vi ser fram emot det.
/mamma

Anna said...

Ja vad bra, sen nästa långa sommarlov kanske. Det här är redan fyllt av annat.