Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

19 July 2010

Berlin - ett lite misslyckat möte

Vi kom fram till Berlin igår och sitter nu på vårt hostel City Stay vid Alexanderplatz och äter frukost. Här finns mörkt bröd! Men i övrigt har Paris vunnit över Berlin. Lätt.

Åtta timmars tågresa sedan satt vi plötsligt i Berlin. Så kändes det. Från S-Bahn ser den här staden ut precis som staden i mina kärnvarpenkrigsdrömmar gör. Med skräckblandad förtjusning satt och jag stirrade ut genom fönstret. Huuu.

Det finns en hel del stora fina byggnader här.

Här var det fint ända tills vi svinhungriga slog oss ner i ett bord och beställde hamburgare. Förstås var det en riktig turistfälla. Hamburgare smakade inte bra, den var dyr och sedan upptäckte vi att vi satt på Radisson hotell! Vårt möte med Berlin dessa 18 timmar har inte varit lyckat. Om två timmar går vårt tåg till Köpenhamn. Skönt!

2 comments:

jessika said...

ojnej, ni skulle köpt dönerkebab, godaste i hela världen, garanterat! det ska jag leva på hela sista veckan i augusti.

Anna said...

Jahaa, ja några dönerkebab dök det då inte upp på vår vandring i Berlin.