Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

05 July 2010

A Montmartre

Vi började med lite vin på flygfältet i Helsingfors.

Några timmar senare satt vi mitt i natten i Paris tunnelbana och hoppades på att så snart som möjligt hitta vårt hostel i Montmartre. Vi hade varken adress eller telefonnummer till stället när vi steg av planet. Vi går fortfarande på den oorganiserade linjen.

I förmiddags hittade vi det som är vårt hood de kommande två veckorna. Vi tog en kaffe och tittade på roliga människor. Vi såg många som bar på baguetter precis som det sägs att fransmän gör.

Utsikten från vårt fönster är i min smak. Bilbuller och ah oui hit och ah oui dit.

2 comments:

Peppe said...

Åh Paris! Vi planerar några Parisdagar i augusti.

Anna said...

Ni ska absolut bo i Montmartre. Här slipper man att trängas med turister och det är ganska billigt att hyra lägenhet. Vi bor på Rue de Poteau tunnelbanan Jules Joffrin.