Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

20 July 2010

Så var vi i Köpenhamn då

Vi satt på tåget till Köpenhamn och precis då jag hade fått olidligt tråkigt parkerades vi på en båt. Där fick vi kliva av och köpa vin på taxfreen. Jippiii. Sen sprang vi ut på däck och andades in frisk havsluft. Det blåste mycket och jag fick en ny frisyr.

Resten av resan sysselsatte jag mig med att ta artsy-fartsy bilder på det danska landskapet.

Idag har vi vandrat i ett vackert Köpenhamn. Här satt vi på en brygga i Christianshavn efter att vi besökt Christiania.

Johan jobbar i flashiga kvarter på dagen och guidar oss runt på schysta ställen på kvällen.

Här satt vi och njöt av de godaste drinkarna vi någonsin smakat. Ruby på Nybrogade rekommenderas. Man tror att man är på väg in till Georgiens ambassad men man hamnar in i ett mysigt vardagsrum och kan sitta på en innergård där Jesus på korset vakar över en.

No comments: