Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

21 July 2010

Tjocka gubbar i Köpenhamn

Johan har precis bokstavligen ramlat in i lägenheten och konstaterat att det är fint att komma hem när det för en gångs skull är folk här. Det är vi glada för att han tycker eftersom vi spritt ut oss och det ser ut som om ett krig dragit in i vardagsrummet.

Karins och min dag i Köpenhamn har varit så där. Vi föråt oss på lunchen och behövde efter det somna bort i en park. Sedan hamnade vi på en svinvarm buss och en tjock gubbe tryckte sin mage mot Karin. Det var obehagligt så vi hoppade av den bussen och satte oss på en banktrappa för att invänta en ny buss. Innan vi kom fram till Stefansgade hann ännu en man trycka sig mot Karin. Som vanligt finns det ett gäng gubbar som har svårt att bete sig.

Vi ska nu blanda ihop sangria och sen ut och härja.

4 comments:

jessika said...

åh tänk den hä resan hade jag kunnat få va me på, jag tänker nu redan lägga undan pengar till nästa sommar, så behöver jag inte sitta pank hemma o läsa på bloggen bara, nog för att den oxå är underhållande.

Anna said...

ja nästa år ska du med. då blir det paris och en fransk strand minst en vecka. då får du guida oss genom berlin också. kommer hem i morgon!

jessika said...

ja vad bra, och det e pride nästa helg o jag e ledig!

Anna said...

perfekt. jag vill gå på pride.