Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

29 July 2010

På luffen

Mitt luffarliv ska väl avslutas i morgon då jag får tillbaka min lägenhet. Om den står kvar och allt är som det ska vara. För tillfället tillbringar jag några timmar för mig själv, för första gången på länge. Det åskar ute och regnat har det gjort hela dagen. Varma droppar från skyn. Precis vad jag behöver dagar då livet har skrämt ihjäl en igen. Livet. Livet. Jag förstår mig inte på det. Så nu ska jag dokumentera det från olika vinklar och vrår. Kanske jag lär mig något nytt då. Genom en Lumix-lins.

Med respekt för min syster väntar jag med att dela med mig av de rader som jag plitat ner om de senaste dagarna. Hon är ett mirakel och har visat på styrka och mod.

Keep keep on - Basement Jaxx

4 comments:

jessika said...

åh en lumix minsann! mysigt med regn...film o karkki :)

Anna said...

ja minsann!

Anonymous said...

Vad skönt att allt går åt rätt. Nu väntar en ny tid för dem när de skall lära sig vara en familj. Det tar också sin lilla stund innan alla hittat rätt rytm. Och även du får en lite ny roll i deras liv. Vad spännande, jag ser så fram emot att få träffa den lille söte. Astrids kompis:-) Kommer du att vara i Ekenäs nästa helg? Vi kommer över hela familjen utom hundarna. Dom åker på semester till Kökar.
H Annika

Anna said...

Hej! Ja, det blev lite väl händelserikt när Joline föddes. Men det kommer att bli jättebra. Ska snart åka till BB igen. Kommer tyvärr inte nästa helg, blir för tight eftersom jag börjar jobba nästa måndag. Behöver lugn och ro nu innan dess, som det känns nu. Vi får ses mer snart.