Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

23 July 2010

Nere i en källarlägenhet i Vimmerby bor vi nu hos Skalle-Pär och Fröken Bock. Tyvärr är jag för trött för att närmare beskriva deras personligheter men besök dem gärna i Astrid Lindgrens Värld. Det är upplevelse även för oss som är äldre än tio år. Karin och jag har haft ett tight schema men tack vare det fått träffa Pippi, Karlsson på taket, Ronja, Emil och alla de där, ni vet.

I morgon bär det av mot Stockholm. Cirkeln är sluten, resan är över.

Fattig bonddräng

2 comments:

Syster said...

Va kul! :D
Välkommen hem i morgon då :)

Anna said...

shit vad freaky när jag såg din kommentar. pappa ringde precis och sa att du åkt till bb. jag skulle ju ringa dig ikväll för nu är jag i sthlm. har precis vinkat av karin. men nu har du alltså åkt in. jag är helt till mig. vill egentligen komma till bb nu men som jag fattat det får jag inte komma in.