Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

07 July 2010

La vie á Paris

I måndagskväll var vi i Pigall. Det är ett slags red light district som vi har fattat det. Det ligger en station från vårt hem.

Matto har än så länge inte tackat nej till lite rödvin.

Karin och jag väntar på våra galetter.
Mitt i smeten. Här satt jag vid en fontän och kände vattnet stänka på mig. Solen stekte och det var skönt att vila fötterna. Huset till vänster är varuhuset BHV, som Stockmann i Hesa och NK i Stockholm, eller kanske mer som Åhléns. Det var fullpackat med grejer, inte lika stilrent som på NK.

Frankrike visar sina muskler. I Stockholm kom nio jasplan över stan vid kungabröllopet. Här kommer närmare trettio plan flygande apropå ingenting. Eller kanske de flyttar sin flygplats, tänkte jag. Tanken att kriget har kommit slog mig också.

No comments: