Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

06 July 2010

Montmartre!

Jag är kär. Det är helt sjukt men jag kände med en gång när jag satte min fot här i 18e arrondisement att det här är min grej. Jag är darrande glad över att vara här. Igår var det svårt att somna för att det var en sådan härlig blandning av sommarvärmen och ljud från gatan. Varför sova?! Jag är ju i Montmarte!

Igår kollade vi Sacre Coeur och sedan ramlade vi in på en kul bar. Le Sancerre på 35 Rue des Abbesses. Skön musik och intressant folk. De som jobbade där var helt klart övertaggade. De jagade varandra, kastade isbitar och ibland krossades glas i misstag. De är onyktra, sa jag. I London på baren som jag jobbade shottade vi ju tequila mellan varven på arbetstid. På chefens initiativ. Mycket riktigt. En stund senare slängde de i sig något från shotglas och fortsatte sedan yra runt.

Vi blev lite halvyra av den stora mojiton. Det blev vi även på lunchen idag. Galetter och rödvin. Jag vill inte uppmuntra till förtäring av alkohol i tid och otid men nu har jag semester och jag är i Paris. Det är tid att förtära. Känsliga läsare ombedes att lämna bloggen för mer alkohol är på kommande.

Summertime - Ella Fitzgerald


3 comments:

Anonymous said...

trés bien!

Förutom dina trevliga texter har du sjukt fina bilder på din blogg. Jag undra hur du beter dig.
kram/mamma

jessika said...

åh vad härligt det låter! det här e du verkligen värd. önskar jag var där med er istället för på en sjuukt varm avdelning 6dgr i veckan...
börjar bli mäkta trött på arbetstiderna o de långa dagarna. imorgon e jag ledig, jag vet precis vad jag ska göra: sova!
njuut o hälsa Karin och ta hand om varandra! kram.

Anna said...

Mamma: Tack! Jag tar upp min mobil från väskan och så knäpper jag. Gör det ganska ofta så jag har några bilder att välja på.

Jessika: Jaa-a jag tyckte ju att du skulle komma med men du är en hjälte som tar hand om de som behöver dig. Se framåt. I augusti är du rik som ett troll!